Knihovna| Inzerce | Diskuse | Fotogalerie | Výstavy | Kontakt | Odkazy | Euroinfo | Uživatelé
Recenze

(od 21.04.2003)

Obálka knihy

Lubomír Klátil, Milan Veselý - Krasavci s chlupatýma nohama

Nakladatelství Karoubek, Zlín 1995

Jedna z prvních knih v češtině, pojednávající o chovu sklípkanů. Obsahuje jak anatomii, systematiku, popisy druhů a vše, jak zařídit terárium, základní pomůcky a pravidla. Velmi dobrá pro začínající chovatele. Malý problém je s lepenou vazbou. Listy rády vypadávají.
Další problém bude zřejmě knihu sehnat v obchodech. Obálka knihy

Lubomír Klátil - Sklípkani, krasavci s chlupatýma nohama

Nakladatelství Karoubek, Zlín 1998

Kniha se podrobně věnuje většině aspektů chovu sklípkanů: zařízení terária, růst, určení pohlaví, rozmnožování, nemoci sklípkanů, jedovatost atd. Zabývá se také původem a začleněním sklípkanů do systematiky živočišné říše. Nechybí ani několik vtipných kapitol("Dají se sklípkani jíst?" atd.). Na konci knihy je popis chovu vybraných nějčetnějších sklípkanů mezi chovateli a malá fotogalerie.
Stejně jako u původního vydání "Krasavců" bude zřejmě problém knihu sehnat v obchodech. Obálka knihy

Volker von Wirth - Sklípkani ( edice "Jak na to")

Vydalo nakladatelství Jan Vašut, Praha 1998 z německého vydání "Vogelsinnen", 1996 by Grafe und Unzer Verlag GmbH, München

Dobrá kniha pro úplné začátečníky. Obsahuje stručnou historii, tipy pro výběr a koupi, správná volba terária, chov a péče o potomky, nemoci a přehled sklípkanů. Kvalitní fotky jsou doplněny také kresbami. V roce 1998 se cena pohybovala okolo 100,- Kč za jeden výtisk. Obálka knihy

František Kovařík - Sklípkani

Nakladatelství Madagaskar, Jihlava 1998

Jedna z nejlepších a nejkompaktnějších knih v oboru arachnologie u nás. Je velice vhodná pro začátečníky, ovšem ani pokročilý chovatel se bez ní neobejde, zvláště když se podrobněji zabývá systematikou. Vynikající přehled rodů a druhů sklípkanů slouží jako výchozí bod pro zájemce o arachnologii. Obsahuje vše, co začínající i pokročilejší chovatel potřebuje - jedovatost, agresivita, terárium, nároky na potravu, výběr sklípkanů, nemoci, odchovy, péče o potomky, klíč k rozlišení jednotlivých podčeledí, přehled států, kde sklípkani žijí atd…
Mohu vřele doporučit ! Obálka knihy

František Kovařík - Chov sklípkanů

Nakladatelství Madagaskar, Jihlava 2001

Spíše komerčnější kniha od našeho předního arachnologa F. Kovaříka. Je tištěna na kvalitním křídovém papíře, obsahuje kvalitní fotografie (oproti první knize více než 30 nových), jsou zde základní rady pro chov a odchov, obsahuje přehled vybraných rudů a druhů, které se u nás nejčastěji chovají. Kniha je určena spíše pro širší chovatelskou veřejnost, ale měl by ji mít ve své sbírce i zkušenější chovatel sklípkanů. Cena v letech 2001 - 2002 se pohybovala okolo 230,-Kč. Obálka knihy

Eugene Bruins - Encyklopedie teraristiky

Nakladatelství Rebo, ČEstlice 1999

Obsáhlá kniha(317 stran), která se věnuje různým oborům teraristiky, což je jejím kladem i záporem. Záporem v tom smyslu, že na každou oblast teraristiky zbývá málo prostoru a kladem proto, že se čtenář zároveň může dočíst např. jak chovat krmný hmyz apod. U chovu sklípkanů jsou stručně popsány obecné zásady chovu, a poté popis chovu jednotlivých druhů. Druhů je v knize sice popsáno velké množství, ale jen velice stručně. Kniha obsahuje velké množství poměrně kvalitních fotografií. Poslední věcí, kterou bych knize vytknul je nemalé množství chyb a nepřesností. Například nákresy anatomie sklípkana jsou naprosto zmatené a chybné. Nicméně jako celek mohu tuto knihu doporučit, obzvláště pokud se zajímáte i o jiné obory teraristiky než jen o chov sklípkanů.
Původní cena knihy byla 345,-. Obálka knihy

František Kovařík a kolektiv - Hmyz-chov a morfologie

Madagaskar Jihlava 2000

Další skvelá kniha Františka Kovaříka, tentokrát ve spolupráci s dalšími chovateli a autory. Najdete zde informace o členovcích všeobecně, jako je stavba těla, stručný přehled členovců, podrobné informace o vážkách, kudlankách, cvrčcích, strašilkách, lupenitkách, švábech, plošticích, potemnících, zlatohlávcích a nosorožících, tesařících, motýlech. Dále terminologický slovník a spoustu dalších zajímavých informacích. Prostě vynikající a zajímavá kniha! Obálka knihy

Jan Buchar, Antonín Kůrka - Naši pavouci

Academia Praha, 2001

Vynikající kniha Prof.RNDr. Jana Buchara, DrSc. a RNDr. Antonína Kůrky o našich pavoucích! V knize najdete přehled čeledí našich pavouků, všeobecná pojednání o pavoucích, jako je vzhled a vnitřní ústroj pavouků, snovací činnost, způsob života, určovací klíče a další velmi zajímavé informace, které by žádnému chovateli pavouků neměly chybět. Vřele doporučuji! Obálka knihy

František Kovařík - Svět sklípkanů

Madagaskar Jihlava, 2006

Již třetí kniha Františka Kovaříka o sklípkanech, opět vynikající. Obsahuje všeobecnou část (jedovatost, výběr vhodného druhu, volba terária, rozmnožování atd...), přehled chovaných rodů a druhů sklípkanů, ale hlavně obsahuje "seznam všech sklípkanů čeledi Theraphosidae". Ke spolupráci si pan Kovařík tentokráte přizval několik chovatelů. Knížka, kterou musíte mít!
Cena 340,-Kč. Knihu lze například koupit na www.chovatelskaliteratura.cz.

Michal Toráň
Jaroslav Dobiáš